torstai 13. helmikuuta 2014

Ystävyydestä


Jos asuisin Amerikassa, huominen voisi tuntua raskaalta, autiolta tai tyhjältä. Päivä, joka siellä on täynnä romantiikkaa ja rakkautta... Onneksi asun kuitenkin Suomessa, voin keskittyä ystävyyden ylistämiseen ja sen tunnustamiseen, miten ystävät pitivät minua pystyssä, kun oikein horjuin ja olin heikko. Ystävät ympäröivät minut läsnäolollaan, henkisellä ja fyysisellä, he olivat saatavilla, pyytämättä, tutut ja tuntemattomat. Ystävyys osoitti vahvuutensa elämän hauraassa kohdassa, ja parasta siinä oli, ettei kukaan osoittautunut ei-ystäväksi, mutta sitäkin useampi osoittautui ystäväksi. Olen siitä ikuisesti kiitollinen. Toivon, että myös minusta löytyy joskus sellaista viisautta ja osaamista, että kun aika on, olen läsnä ja ojennan käteni ystävälle, läheiselle, tutulle tai tuntemattomalle, olen saatavilla ja kykeneväinen painamaan omat sen hetkiset tarpeeni taka-alalle antaakseni läheiselle sen, mitä hän sillä hetkellä tarvitsee. Hyvän on saatava kiertää.

Hyvää Ystävänpäivää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti